فروش یو پی اس apc آمریکایی و یو پی اس چینی east

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

یو پی اس یا ژنراتور؟

نگهداری صحیح و افزایش طول عمر یو پی اس

یو پی اس بهتر است یا ژنراتور؟

ژنراتورها با سوخت های فسیلی کارکرده و در هنگام قطع برق پس از حدود چند ثانیه وارد مدار می شوند. به دلیل ماهیت آنها نیاز به نگهداری ، محلی برای ذخیره سوخت و دارای سر و صداهستند. ژنراتورها هنگام قطع برق موجب بروز وقفه می شوند ولی یو پی اس (یوپی اس) هیچگونه وقفه ای را ایجاد نمی کند. یکی دیگر از مشکلات ژنراتورها یا موتورهای برق تغییر فرکانس آنها به دلیل تغییر سرعت موتور است که باعث به هم خوردن سنکرونیزاسیون در وسایلی می شود که با برق شهر سنکرون شده اند.


در بسیاری از کاربردهای حساس ، ژنراتور در کنار یوپی اس مورد استفاده قرار می گیرند تا پس از قطع برق شهر و پیش از وارد شدن ژنراتور ، یو پی اس توان خروجی را تامین کند. پس از ورود ژنراتور به مدار نیز یو پی اس ولتاژ و فرکانس خروجی ژنراتور را تثبیت می کند. UPS هایی که قادر به کار با ژنراتور باشند ، باید مشخصات خاصی داشته باشند که با مطالعه انواع یو پی اس می توانید آنها را بشناسید.


برای نگهداری صحیح و افزایش طول عمر یو پی اس چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

 
رعایت نکات زیر موجب می گردد تا یوپی اس شما بیشتر عمر کند : 

1. انتخاب توان بالاتر از نیاز باعث می شود که یو پی اس (یوپی اس) در حداکثر توان خود کار نکرده منجر به افزایش طول عمر آن می شود . (نحوه انتخاب یو پی اس )

2. یو پی اس آنلاین به دلیل کار کردن دایمی کلیه قطعات دارای فرسودگی بیشتر است لذا در صورت برآورده شدن نیاز و یا کم بودن توان مصرفی بهتر است از نوع یو پی اس آفلاین یا یو پی اس لاین اینترکتیو (بادر تظر گرفتن شرایط دیگر)استفاده شود.این کار منجر به کاهش هزینه نیز می گردد.

3. دما وشرایط کاری مناسب مطابق با کاتالوگ دستگاه.

4. چک آپ دوره ای : بررسی دوره ای نیز می تواند به طول عمر یو پی اس کمک نماید .


دلیل استفاده از یوپی اس چیست؟

 
مهم ترین دلایل استفاده از یو پی اس را می توان به شرح زیر توضیح داد:

Blackout یا قطع ناگهانی تغذیه : باعث از دست دادن اطلاعات می شود.

Dropout یا افت ولتاژ لحظه ای : باعث چشمک زدن لامپ ها و روشنایی می شود.

Voltage Spike یا افزایش لحظه ای ولتاژ : باعث آسیب دیدن تجهیزات الکترونیکی وکاهش طول عمر آنها می شود.

Brownout یا افت ولتاژ : کم شدن ولتاژ تغذیه برای مدت معین که باعث گرم شدن موتورها می شود.

Line Noise یا نویز خط : اعوجاج هایی که به برق شهر افزوده شده ، باعث تداخل الکترومغناطیسی می شود.

Harmonic Distortion یا اعوجاج هارمونیکی : هارمونیک ها مضاربی از فرکانس نامی (100 ، 150 و... ) هستند که معمولاً توسط مدارات الکترونیک قدرت به برق شهر اضافه شده و موجب ایجاد گرما و اختلال در سیستم های الکترونیکی می شوند.


اها در قابلیت‌های باتری یو پی اس با آیتم‌هایی چون امکان تست اتوماتیک یا Automatic Battery test روبرو می‌شویم. برای آشنایی با این مهم این نوشته را مطالعه نمایید.
Automatic Battery test
تست اتوماتیک یو پی اس یا باتری یو پی اس
عبارت است از یک تست پیشگیرانه به همراه یک آلارم، با هدف تشخیص باتری‌های ضعیف و آسیب‌دیده. این تست معمولا در بازه‌های زمانی برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.
این تست به روش‌های مختلف می‌تواند انجام شود:
با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده بر روی پنل جلوی دستگاه
با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی یوپی اس یا NMS
با استفاده از کارت‌های مدیریت شبکه‌ای یوپی اس مانند SNMP Card
یو پی‌ اس در حالت تست٬ حالت قطع برق را شبیه سازی می‌کند و خروجی خود را از باتری یو پی اس تامین می‌نماید. اگر به هر دلیل باتری یو پی اس ها دچار مشکل باشند٬ یوپی اس بلافاصله روی برق سوییچ می‌کند تا خروجی خود را از برق شهر تامین نماید. در هر صورت یوپی اس موظف است نتیجه عمل تست را به اطلاع برساند. آلارم صوتی٬ نمایش از طریق هشداردهنده‌های نوری (LED)٬ LCD و نرم‌افزار از جمله ابزارهایی هستند که یوپی اس از طریق آن وضعیت و نتیجه تست را اعلام می‌نماید.

معمولا یوپی اسها داری سه نوع تست هستند:

تست لحظه‌ای: که یو پی اس برای چند ثانیا (مثلا بین 3 تا 5 ثانیه) در حالت تست قرار می‌گیرد.
تست تا زمان خالی شدن باتری یو پی اس یا Test Until Battery Low: که مادامی که شارژ باتری یو پی اس رو به اتمام باشد یو پی اس در حالت تست می‌رود. قطعا قبل از پایان شارژ کامل، یو پی اس به حالت نرمال بر می‌گردد تا از قطع کامپیوترها و بارهای متصل به یو پی اس جلوگیری شود. انجام این تست ضمن آنکه باعث می‌شود عمکرد یو پی اس در زمان قطع برق و استفاده از باتری یو پی اس تست شود، بلکه به کاربر نشان می‌دهد که در چنین شرایطی، یو پی اس برای چه مدت Backup یا زمان برق‌دهی دارد. توصیه می‌شود در این حالت قبل از تست، باتری یو پی اسها به طور کامل شارژ شوند (مثلا برای مدت حداقل 8 ساعت دائم).
تست برای مدت زمانی خاص یا Test UPS for Xmin: در این حالت کاربر قبل از انجام تست مدت زمانی را بر جسب ثانیه، دقیقه یا ساعت تعریف می‌نماید تا ببیند آیا باتری یو پی اس مورد تست توانایی برق‌دهی در این مدت زمان را دارد یا خیر.
در ضمن از طریق انجام تنظیماتی بر روی یوپی اس و یا از طریق نرم‌افزار آن، می‌توان زمان انجام تست را بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و یا در زمان و تاریخ خاصی زمانبندی نمود (Test Schedule) تا این عملیات به طور خودکار تست و گزارش شود.


منبع : یو پی اس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
upsisfahan upsisfahan

یو پی اس

یو پی اس apc در واقع حروف اول عبارت Uninterruptible power supply یا بصورت مختصر یو پی اس apc ،به معنای منبع تغذیه بدون وقفه(یو پی اس apc) است.

یو پی اس apc یک منبع تغذیه الکترونیکی می باشد که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد ، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد . همچنین یو پی اس apc به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری یو پی اس apc ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید .

درحقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (یو پی اس apc) شما را قادرمیسازد که بربیشترمشکلات ناشی ازبرق شهر فائق آیید وهمچنین محافظت دربرابرقطع کلی برق را نیز بدست آورید

شما می توانید سطوح مختلفی ازحفاظت را درمقابل مشکلات برق برای سیستم خود جهت جلوگیری ازتخریب ویا ازدست دادن اطلاعات به کارگیرید.

 

منبع : یو پی اس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
upsisfahan upsisfahan

نحوه عملکرد یو پی اس

نحوه عملکرد یو پی اس

۱۰ مورد که باید شما در مورد  نحوه عملکرد یو پی اس بدانید

منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) کمک می­کند از آسیب ­های ناشی از قطع شدن برق و نوسانات رایج الکتریکی جلوگیری کند. اما حفاظت مؤثرتری در اتصال یک یوپی اس به برق و اتصال تجهیزات کامپیوتری به آن وجود دارد. این اشاره­گر کمک خواهد کرد که اطمینان حاصل شود که یو پی اس سیستم شما را حفظ خواهد کرد.

طوفان، گردباد و زلزله تنها حوادثی نیستند که به کامپیوترهای خانگی، سرورها و سایر کامپیوترها آسیب می­زنند. قطع ناگهانی برق سیستم­ها را از بستن برنامه­ های باز، تکمیل کردن اقدامات رونوشتی، پایان دادن فعالیت­های دیسک و خاموش کردن مناسب باز می­دارد. از دست دادن اطلاعات و خراب شدن پایگاه داده­ها و برنامه­ ها نتیجه می­شود.

شبکه­ های قوی برق نیز دچار مشکل می­شوند. یک کامپیوتر الکتریکی حساس می­تواند به سادگی در اثر امواج الکتریکی ناشی از رعد و برق یا نوسانات شبکه برق نابود شود.

یو پی اس کمک می­کند از آسیب­های ناشی از قطع شدن برق و نوسانات رایج الکتریکی جلوگیری کند. به هر حال تنها وصل کردن یک یوپی اس به برق و اتصال تجهیزات کامپیوتر به آن حفاظت از کامپیوتر را تضمین نمی­کند.

این ۱۰ مورد را برای حداکثر کردن محافظت فراهم شده توسط یو پی اس به خاطر داشته باشید.

۱: حفاظت از خط داده­ها حیاتی است

کامپیوترهای متصل به دستگاه­ های یوپی اس هنوز از خطرات همیشگی حملات رعد و برق محافظت نشده­اند. مطمئناً، یو پی اس ممکن است کامپیوتر خانگی یا سرور را از آسیب­های ناشی از امواج الکتریکی که از طریق پریز به سیستم می­رسند، محافظت کنند، اما حملات رعد و برق به راحتی از طریق ارتباطات مخابراتی مانند اتصالات کابل مودم یا ADSL، هر آنچه ا که در سر راهش باشد را می­سوزاند (شامل مادربرد و سخت افزارهای متصل به آن).

اطمینان حاصل شود که شبکه شما به درستی پیکربندی کنید. یک مداریو پی اس حفاظت از داده­ها بین خط ارائه دهنده مخابراتی داده­ها و سیستم خودتان نصب کنید. معمولاً، مدار مخابراتی به ورودی فیزیکی یو پی اس وصل می­شود که خروجی RJ-11 یا RJ-45 برای اتصال مداوم شما به شبکه محلی ارائه می­کند.

باید یک شوک الکتریکی قوی رخ دهد، محافظ مدار یو پی اس شوک را از آسیب زدن به سایر تجهیزات باز می­دارد. ممکن است تحت چنین حمله­ای مدار دیگر کار نکند، اما قرار دادن یک دستگاه یو پی اس بسیار کم هزینه­تر از جایگزین کردن چندین سرور، کامپیوتر خانگی و سویچ­های شبکه است.

۲: نرم ­افزار بازیابی باید نصب شده باشد

اغلب وسوسه‌ انگیز است که تنها یک یو پی اس وصل شود، کامپیوتر یا سرور به آن متصل و شروع به کار شود. متأسفانه یو پی اسها دارای نرم­افزارهای اختصاصی هستند که باید در واحد نصب شود تا زمانی که منبع برق اصلی قطع شود، مداخله کنند و برق به درستی به سیستم وصل شود.

همیشه نصب یک یو پی اس شامل نرم­افزار است. به علاوه مطمئن شوید که کابل مخابراتی (USB معمولی یا RS-232) وصل شود تا اطمینان حاصل شود که کامپیوتر یا سرور و یوپی اس می­توانند ارتباط بر قرار کنند.

۳: نرم ­افزار بازیابی باید پیکربندی شود

علاوه بر نصب نرم ­افزار اختصاصی همراه با یوپی اس، بهترین پیکربندی برنامه برای رفع نیازهای خاص سازمانی شما ارائه می­شود. هرچند شما می­توانید پیکربندی پیش فرض کارخانه سازنده را بپذیرید، خارج از جعبه تنظیمات ممکن است زمان کافی برای خاموش کردن یک دامنه کنترل کننده که باید پایگاه داده، اکتیو دایرکتوری، سرور ایمیل و سایر ارتباطات را وفق میدهد، وجود نداشته باشد. مطمئن شوید که یک سیستم زمان کافی برای بستن تمام ارتباطات و برنامه ­ها و خاموش شدن صحیح را دریافت میکند. سازنده گزینه ­ها و مدل­های پیکربندی را متنوع ساخته است. در شکل A یک APC SOHO نرم­افزار قطع برق دستگاه قادر می­سازد تنظیمات خاموش کردن را تعیین کنید.

شکل A

یو پی اس

تنظیمات پیش­فرض را برای تعیین اینکه آیا آن­ها نیاز به تعدیل دارند، بررسی کنید. اغلب دو گزینه در دسترس است. شما می­توانید مشخص کنید چقدر طول بکشد تا قبل از ورود به توالی خاموش شدن سیستم با باتری کار کند یا شما می­توانید مشخص کنید که یو پی اس سیستم­های متصل را زمانی که باتری‌ اش برق کافی برای عملکرد برای چند دقیقه معین دارد، خاموش کند.

هنگامی که این تنظیمات را پیکربندی می­کنید، توجه کنید که در هر دو حالت ماشه بر روی خاموش کردن بر اساس مقدار باتری تمرکز دارد (چه مقدار باتری تداوم دارد یا چند دقیقه باتری می­تواند قدرت دهی جاری را ادامه دهد). صرف نظر از اینکه کدام را انتخاب کنید، شما زمان کافی برای تکمیل توالی خاموش کردن را فراهم ­کنید. بعضی از سرورها ممکن است شش، هشت یا ده دقیقه برای صحیح خاموش شدن احتیاج داشته باشند: اگر توالی خاموش شدن زمانی که باتری تنها پنج دقیقه برق دارد، شروع شود، می­تواند به از دست رفتن اطلاعات منجر شود.

۴: خرابی باتری

خرابی باتری عادی است. به علت پایان چرخه عمر، نقص تولیدکننده یا سایر دلایل هیچ تضمینی وجود ندارد یک باتری آن‌طور که باید کار کند. بنابراین حتی یک یو پی اس کیفیت بالا نمی­تواند نیاز به اطمینان از پشتیبانی ­گیری روتین از اطلاعات را به صورت کامل از بین ببرد.

خوشبختانه باتری ­های یوپی اس معمولاً هشدار می­دهند که چیزی نادرست است. یک مدار آنلاین ممکن است به‌درستی سطوح بار را برق ندهد، مدل­های آفلاین ممکن است خوب تست نشوند، و هنوز سایرین ممکن است هشدار یا شاخص­های عدم موفقیت روشن شود. تست منظم باتری (شکل B) کمک می­کند تا مطمئن شوید کهباتری ظرفیت کافی برای برق‌رسانی به یک سیستم که منبع برق اصلی آن قطع شده را دارد.

شکل B

یو پی اس ها

به صورت منظم باتری را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که باتری قدرت کافی برای برق‌رسانی صحیح به سیستم را در زمانی که محل تأمین برق قطع می­شود، دارد. با سیستم پشتیبانی از تست خودکار، چرخه تست را به صورت سریع و عمیق زمان­بندی کنید. گزارش­های تست را به صورت منظم بررسی کنید و مراقب هرگونه انحراف که می­تواند نشانه­ای از قریب‌ الوقوع بودن خرابی باشد، باشید. همیشه باتری­های مشکل­ دار را تعویض کنید، چراکه نتیجه باقی ماندن باتری خراب در سیستم می­تواند از دست رفتن اطلاعات باشد.

۵: سطوح بار را در طول زمان تغییر دهید

فکر کنید شبکه شما در طی زمان چگونه رشد می­کند. سرورهای جدید، ایستگاه­های کاری و لوازم جانبی، همگی تقاضای بیشتری را بر روی دستگاه­های یو پی اس قرار می­دهند، اما در بسیاری از موارد یو پی اس احتمالاً بر اساس شبکه اصلی زمانی که برق مورد نیاز کمتر بوده است قرار داده شده است. پس از گسترش لازم است که ولتاژ  آمپر/ توانی را که باید یک یو پی اس فراهم کند دوباره محاسبه کنید. به هر حال یک کامپیوتر سرور یا تجهیزات ایستگاه کاری از ظرفیت یک یوپی اس فراتر هستند، یا باید یک یو پی اس اضافی بکار گرفت یا یک مدل جدید خرید.

۶: یک یو پی اس نباید یک پرینتر لیزری را برق‌رسانی کند

ممکن است چاپ کردن یک وظیفه مهم باشد، مانند صورت حساب یا اعتبار بخش­ها، اما بر روی یک یوپی اسبرای برق‌رسانی به پرینتر لیزری اعتماد نکنید. حتی اگر یو پی اس تنها برای برق‌رسانی به یک پرینتر لیزری استفاده شود، وقتی پرینتر لیزری به پریز باتری پشتیبانی در یو پی اس وصل می­شود بر یو پی اس غلبه می­کند و از سطح بار استاندارد فراتر می­رود. سریع­ترین راه برای ایجاد خطا و هشدار سطح بار چندگانه (و آسیب بالقوه الکتریکی به یو پی اس) برق‌رسانی کردن به پرینتر لیزری با استفاده از یو پی اس است.

یک ذوب کننده پرینتر لیزری (که جوهر اعمال شده روی کاغذ را ذوب می­کند) به صورت انفجاری برق مصرف میکند. اغلب مدل­های یو پی اس به سادگی نمی­توانند برق را آن‌گونه که پرینتر لیزری سریع درخواست می­کند، برساند.

۷: اتصال شبکه کلیدی در برنامه ­ریزی برای نیازهای اضطراری برق است

ممکن است لازم باشد برای تکمیل تکثیر اطلاعات، ارتباطات یا سایر فعالیت­های مورد نیاز ارتباطات شبکه زمانی که سیستم به خاطر قطع شدن برق خاموش شود، به سرورها و یا حتی یک ایستگاه کاری که به عنوان سرور یک گروه کاری عمل می­کند، برق‌رسانی شود. بنابراین تمام تجهیزات شبکه در هنگام انجام تکثیر یا اشتراک‌گذاری اطلاعات باید از دستگاه  یوپی اس برق دریافت کنند. اگر سوییچ­ها، روترها، فایروال­ها و هرکدام از مودم­ها یا روترهای ارتباطی شبکه در طی قطعی برق از یوپی اس برق دریافت نکنند، تکثیر اطلاعات و پیوندهای ارتباطی با شکست مواجه خواهند شد (و منجر به از دست رفتن اطلاعات می­شود).

۸: پشتیبان گیری باید تمام شود

این اغلب یک تنظیم فراموش شده است: مطمئن شوید که به پشتیبان گیری ویندوز (و روال سه مرحله­ای پشتیبان گیری)  دستور داده شود که در زمانی که حالت باتری آغاز می­شود عملیات پشتیبان گیری را رها کند. همچنین هنگامی که از ابزار بومی پشتیبان گیری ویندوز استفاده می­شود، مشخص کنید که این کار اگر سیستم در حالت باتری باشد، اجرا نشود. گزینه ­های مربوط به باتری را در تنظیمات مدیریت برق ویندوز (شکل C) تیک بزنید به طوری که پشتیبان گیری ناقص بر روی پشتیبان گیری کامل بازنویسی نشود.

شکل c

نرم افزار یو پی اس

این تنظیمات پیکربندی پیش­فرض ویندوز نیست. مگر اینکه یک مکان تجربه قطع مکرر برق را چند بار داشته باشد، تغییرات به منظور جلوگیری از بازنویسی شدن یک پشتیان گیری ناقص بر روی پشتیبان گیری کامل قبلی وارد میشود.

۹: عمر سرویس کوتاه است

عمر یک باتری معمولی یو پی اس تنها چند سال است. دستگاه ­های یوپی اس  اغلب در طبقه اتاق خواب و پشت میزها قرار داده می­شوند. فراموش کردن اینکه آن­ها وجود دارند ساده است. سال­ها می­توانند به سادگی بگذرند.

همان‌طور که در مورد شماره چهار گفته شد در نهایت باتری خراب خواهد شد. بعد از گذشت چند سال ممکن است همچنان باتری به کار ادامه دهد اما احتمالاً نمی­تواند همان سطح از سرویس را ارائه دهد. برای مثال باتری که دو سال عمر کرده می­تواند ۱۲ دقیقه برق دهی کند در حالی که تازه بود ۱۸ دقیقه برق دهی می­کرد. مطمئن شوید که سن باتری و تنزل سرویس آن را در زمان بررسی نیازهای برق اضطراری در نظر بگیرید.

بسیاری از دستگاه­های یو پی اس دارای باتری قابل تعویض داغ هستند. چنین مدل­هایی این امکان را فراهم می­کنند که باتری­ های یو پی اس را بدون خاموش کردن تجهیزات متصل به آن تعویض کرد. باتری­های قابل تعویض داغ بخصوص در حال برق دهی به سرورها و سایر دستگاه­های حیاتی مفید هستند.

رعد و برق، افت یا نوسان برق و سایر شرایط (از جمله حرارت) می­توانند طول عمر سرویس یو پی اس را کوتاه کنند. مطمئن باشید یک یو پی اس با استفاده نشدن در طی طوفان، چک کردن منظم قدرت باتری، محدود کردن سطوح بار در محدوده معقول و حفظ کردن دستگاه­های یو پی اس از به هم ریختگی (که به آن­ها فضا برای تنفس و خنک شدن بدهد) شانس طول عمر بیشتری خواهد داشت. اگر شما انتخاب می­کنید که یک یوپی اس بدون استفاده را در طول طوفان از برق جدا کنید، مطمئن شوید که از آن استفاده نمی­شود. به عبارت دیگر بررسی کنید که یو پی اس از یک مدار ارتباطات اطلاعات که می­تواند اعصابت رعد و برق از طریق آن حرکت کند و تجهیزات متصل به آن را تخریب کند، حفاظت نکند.

۱۰: یو پی اس ها قایق نجات هستند، نه پل

هنگامی که یک دستگاه یو پی اس را مستقر می­کنید، هرگز آن را پلی برای عبور از آب­های طوفانی در نظر نگیرید. به یاد داشته باشید که یو پی اس  ها ژنراتور نیستند. بهترین استفاده آن­ها به عنوان قایق نجات برای خروج از بحران­های غیر منتظره است.

اگرچه مطمئناً یک یو پی اس می­تواند در طی یک خاموشی ۵ دقیقه­ای قابلیت­های کاملی داشته باشد، اما دستگاه ها نباید زمانی که برق قطع می­شود به عنوان پل مورد استفاده قرار گیرند. در عوض اگر شما یوپی اس ها را به عنوان راه حلی موقت برای بستن صحیح برنامه­ها و فرآیندها و خاموش کردن سیستم به شیوه منظم می بینید، احتمالاً خیلی کمتر از دست دادن اطلاعات، خراب شدن فایل­ها و برنامه­ ها و سایر خرابی­ها که حاصل قطعی برق هستند، رنج می­برید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
upsisfahan upsisfahan

مشخصات یو پی اس و باتری یو پی اس

مشخصات یو پی اس و باتری یو پی اس

عمومی ترین مشخصات باتری یو پی اس و یو پی اس

خصوصیات فیزیکی یو پی اس:

رنگ:

این بسیار مهم است. یو پی اس برای کامپیوتر کنتراست رنگ با رنگ، ظاهر کلی باعث می شود جمع آوری زباله.

اندازه:

از عرض ،ارتفاع و طول دستگاه باید اطلاع داشته باشیم تا در اطمینان حاصل شود تا در یک فضایی که باید اختصاص داده شود بتوانیم جای گذاری کنیم.

تعداد و نوع خروجی:

چه نوع و چگونه بسیاری از خروجی برای بارهای مختلف پیش بینی کرد.

وزن:

برخی ازدستگاه های یوپی اس بزرگ هستند که برای حمل و جابجایی این دستگاه ها به ببیش از نیاز است.

 

نوع یو پی اس :

تعیین نوع دستگاه UPS یک امر مهم می باشد که باید به این موضوع قبل از هر مسئله دیگری پرداخته شود.

میزان بار مورد استفاده یو پی اس:

حداکثر ظرفیت اسمی یوپی اس بر حسب ولت،امپر. بعضی از دستگاه ها بطور کامل میزان “W” یا همان وات را نیز مشخص کرده اند که در غیر این صورت توسط باید بررسی دقیق تری در اندازه قدرت یو پی اس انجام شود.

مشخصات زیست محیطی یو پی اس :

مقدار درجه حرارت:

یو پی اس می تواند تولید گرما در یک اتاق بدون کار تهویه مناسب.

ذخیره سازی محدوده دما:

برای کاهش درجه حرارت به دقت به این دلیل که باتری ها به سرمای شدید می تواند در معرض پوسیدگی یخ.

مشخصات ورودی یوپی اس:

فرکانس امتیاز:

معمولا ۵۰ یا ۶۰ هرتز. برخی از مدل ها بیش از این ها هستند.

ولتاژ ورودی یو پی اس:

حد  مجاز نام واقعی است. مطمئن شوید که شما یک مدل یو پی اس مناسب با توجه به برق را انتخاب نمایید.

اتصال ورودی:

یو پی اس با استفاده از پلاگین کابل های قدرت (برای مدل های قدیمی تر مهم است)

افزودن مدت زمان شارژ باتری یو پی اس:

وقتی یک دستگاه یو پی اس را در انباری نگه میدارم چه مدت طول شارژ آن می شود؟

مشخصات خروجی یوپی اس:

خروجی نوع موج:

مشخص دستگاه، موج سینوسی، مربع یا مستطیل شکل تولید تغییر یافتهاست.

ولتاژ خروجی یو پی اس:

از مشخصات اسمی و واقعی، داده شده است. ولتاژ خروجی باید به ورودی ولتاژ نامی برابر باشد.

تصفیه آب و تصفیه ولتاژ گذرا محدود کردن خط مشخصات تنظیم:

یو پی اس جزئیات سخت برای تمیز کردن خط قدرت، هنگامی که قدرت یو پی اس بالا است.

زمان انتقال باتری یو پی اس:

یک ویژگی مهم زمان مورد نیاز برای UPS را برای انتقال به خط قدرت باتری است. یو پی اس آنلاین برای واقعی، این بار برابر با صفر است. برای یو پی اس آماده به کار در این زمان. چند ثانیه معمولا. شما از این زمان برای نگه داشتن منبع تغذیه از وقت خود را هنگامی که آن را به شما می گوید که چگونه زمانی که دستگاه  UPS قادر به نگه داشتن از هم جدا ورودی خود را قبل از به طور کامل قطع شده است.

قدرت یو پی اس:

نوع یو پی اس باتری:

نوع باتری استفاده می شود و یا توسط مصرف کننده تعویض نیست.

باتری یو پی اس:

پیش بینی تعداد سال کار قبل از باتری یو پی اس می تواند آسیب دیده (متوسط)

ظرفیت باتری یو پی اس:

ظرفیت باتری در ساعت Mpr-

زمان کار دستگاه یو پی اس :

اگر زمان را به حداکثر مقدار مجاز از یو پی اس های خود را (ولت-آمپر) پوشش برابر، می توانید برای چند دقیقه کار می کند؟

زمان عملیات ظرفیت نیمه بار:

اگر یو پی اس حمل و نقل به نیمی از مقدار (ولت-آمپر) پوشش برابر، می توانید برای چند دقیقه کار می کند؟

امکان افزایش باتری یو پی اس:

یو پی اس است برای افزایش توانایی خود را به اضافه باتری جدید؟ در این مورد، چگونه سیستم در حال کار است؟

زمان شارژ مجدد باتری یو پی اس:

چه مدت آن را برای یک خط قدرت انرژی باتری یو پی اس کاملا خالی، آن را کامل می شود دوباره؟

سخت افزار کنترل و نرم افزار یو پی اس:

شرح مختصری از تمام سیستم های کنترل که دستگاه می تواند، از جمله خواص اتصالات و رابط های است که می تواند توسط دستگاه استفاده می شود.

گارانتی (ضمانت) یو پی اس:

یو پی اس شامل تعداد سال گارانتی.

کدام شرکتها یو پی اس راتایید کرده اند؟

گارانتی تعویض (گارانتی) یو پی اس:

تعداد سالهایی که یو پی اس شامل گارانتی تعویض میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
upsisfahan upsisfahan

یو پی اس برای کامپیوتر های شخصی

یو پی اس برای کامپیوتر های شخصی

با پیشرفت تکنولوژی و جایگیری رایانه های شخصی در زندگی روزمره انسان ها و افزایش چشم گیر نقش رایانه و لپ تاپ ها (pc) در ادارات و کارخانه جات همچنین افزایش ماشین آلات و هرچه بیشتر شدن زندگی الکترونیکی ،نگهداری این ابزار های مفید در طول مدت کارایی آن ها به یک معضل تبدیل شده که یکی از مهمترین این معضلات نوسانات ،اختلالات و قطعی برق می باشد که در مدارات دستگ های های دیجیتال خطرات و خرابی های غیر قابل جبرانی را به عمل می آورد.

از طرفی هرچه کامپیوتر و سیستم های دیجیتال گسترده تر شود ممکن است میزان خسارت وارده از نوسانات برقچندین برابر باشد و ضررات مالی غیر قابل جبرانی را به عمل اورد.

از این رو برای جلوگیری از این مشکلات و همچنین کاهش هزینه های ناشی از اسیب رسیدن به یک یا چندینکامپیوتر شخصی و یا دستگاه های دیجیتال می توان به دستگاه یو پی اس اشاره نمود.

دستگاه یو پی اس علاوه بر جلوگیری از نوسانات برق شهر میتواند در زمان قطعی برق با کمک باتری یو پی اس های خود برق را بصورت خودکار یا دستی به سیستم های کامپیوتری احیا کرده و از قطع شدن برق جلوگیری نماید.

از مناسب ترین دستگاه های یو پی اس برای سیستم های کامپیوتری میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

Eaton Powerware 5110

Eaton Powerware 5110

 

APC Back-UPS Pro 1500 UPS - 865 Watt - Lead acid

APC Back-UPS Pro 1500 UPS – 865 Watt – Lead acid

 

APC Back-UPS Pro 1000 UPS - 600W - 1000 VA

APC Back-UPS Pro 1000 UPS – 600W – 1000 VA

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
upsisfahan upsisfahan